Aktualności
Nowe adresy w Ludwikowie
- 28/11/2019
- Monika Lisicka
Uprzejmie informuję, że w dniu 26 września 2019 r. Rada Gminy Stara Biała Uchwałą Nr 70/VIII/19 wprowadziła nazwy ulic we wsi Ludwikowo.
W związku z powyższym zmienią się adresy nieruchomości. Nowe adresy będą obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku.
Właściciele (współwłaściciele) nieruchomości wykazani w ewidencji gruntów i budynków otrzymają pisemne zawiadomienie o nowym adresie. Będą oni zobowiązani poinformować o tym fakcie wszystkie osoby zameldowane na pobyt stały lub czasowy w należących do nich budynkach mieszkalnych. Obowiązkiem mieszkańców będzie podawanie nowego adresu podczas załatwiania spraw w urzędach i instytucjach.
Jednocześnie informuję, że Urząd Gminy Stara Biała powiadomi o zmianie adresów Urząd Statystyczny, Starostwo Powiatowe w Płocku oraz Policję.
Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym urzędowa zmiana adresu obecnie nie powoduje konieczności wymiany dowodu osobistego i paszportu. Inne dokumenty zawierające adres zameldowania mogą podlegać wymianie. Należy to ustalić z organem wydającym dokument urzędowy.
Gdzie należy zgłosić zmianę adresu?
Oprócz wymiany prawa jazdy, należy jeszcze zmienić informację o adresie zameldowania we wszystkich tych instytucjach, w których go podawaliśmy, to znaczy:
- w zakładzie pracy;
- w banku;
- u operatora telefonicznego/telewizyjnego, dostawcy internetu;
- w przychodni lub u usługodawcy prywatnej opieki medycznej;
- w ZUS-ie;
- u dostawców mediów: gazu, prądu, wody;
- w przedszkolu lub szkole dziecka;
- w innych ewidencjach, np. CEIDG.
Mimo trudności w początkowym okresie zmian adresów liczymy, że w efekcie usprawni to codzienne życie mieszkańców Ludwikowa, znacznie ułatwi poruszanie się po miejscowości, a służbom ratunkowym, gościom oraz firmom kurierskim pomoże w szybkim dotarciu do mieszkańców.
Serdecznie dziękuję wszystkim mieszkańcom, którzy włączyli się w proces konsultacji nazw ulic.